Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.09.2009 22:06 - Зелник! Дискусия - хумор, сатира и за баба 325#
Автор: pegas08 Категория: Изкуство   
Прочетен: 4544 Коментари: 43 Гласове:
7



Баба все повтаряше:"Нее луд който яде баницата, а който му я дава!". Така ли е ? Така.А какво е зелник?Нещо като баница? О.,йе. Шуър! Знам теоретично, но не на практика. Все нешо липсваше, кога брашно, кога олио...баба все в депресия и все и пусках Джими Хендрикс, да и мине.
Сори, приятели , дотук беше за деца. Натам да си лягат. Терминът зелник е всъщност чудовищна алегория, за нещо с 5 букви. Ако беше буквално- няма проблем.На въпрос :"Защо сме в зелника на Европа и първолаче ще каже, ми щото сме сладки!"
но ако видим ранглистата на Европа, ще видим, че за друго става реч...
Дискусията е без регламент...Заповядайте...
Време : 09.09.- 15.09. 2009г. Като решим проблема на 15.09. 2009 г. ще направим учебно помагало за децата:"Къде сме ние?" На слука!


Тагове:   хумор,   дискусия,


Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bimbo163 - "къде сме ние, къде са те?&...
02.09.2009 23:33
"къде сме ние, къде са те?"
Европа е люлката на музикални колоси - Моцарт, Лист, Поганини, Бах....
Е, Бах....
а тва си е нашенско:
Я надуй дядо кавала.....
Булгар, булгар - оказваме се последната дупка на кавала.....
цитирай
2. valsodar - Ние сме си на мястото
02.09.2009 23:37
На полагащото ни се място отредено от историята, заради един крилат девиз, нашенско производство - Ти на мен пари ми дай, а акъл не ми давай!

По цял свят дават пари за да ги научат на акъл, само ние си го имаме в изобилие :)

И от многото акъл сме си на точното място.
цитирай
3. pegas08 - Добре дошъл , боецо! За Бимбо
02.09.2009 23:37
Колоси, а.А Валя Балканска?На Юпитер.а Райна Кабаиванска ? На Ла Скала.И кавалът не е лош в ръцете на Теодосий Спасов.
Не ме устройва. Мисли!
цитирай
4. pegas08 - Добре дошъл , боецо!Валсо
02.09.2009 23:40
Битка се води , да се измъкнем от зелника. Съгласен съм с теб, но донякъде. В един момент Годжи пропява:"Пари нема действайте!". И пак... в зелника!
цитирай
5. prado - Свято място пусто не остава, а като ...
02.09.2009 23:43
Свято място пусто не остава, а като гледам, май ще опустее татковината - нищо свято не остана...Поздрави!
цитирай
6. bimbo163 - Битка се води, ама сме като пилета в ...
03.09.2009 00:12
Битка се води, ама сме като пилета в калчища....

Де го войводата!!!!
А, как де го ??? Ей го на,
бат Бойко, май, почна с Европата война???
Бате Бойко той е пич,
яхнал е Мерджан не некъв Москвич....
Хванал здраво е юздите
ще затвори им устите
на ония от Европа
дето мислят, че нещо все ни хлопа.

И тогава, опа, туко виж
за зелник български
в Женева на опашка ще се наредиш ....
цитирай
7. pegas08 - ТУК ЗА ЗЕЛНИКА МОЛЯ
03.09.2009 20:52
panazea - Дяда Славейков го е казал:
11:54
БАСНЯ
Орел и рак и щука,
не зная по каква сполука,
такваз им работа дошла
да теглят наедно кола.
И ето те са впрягат,
напъват са, напрягат,
ей тъй, че ще са пукнат чак,
а пустите кола не мръдват пак.
Те можаха покара
най-лесничко товара,
но на, орелът кат крилат
все теглял нависоко,
кир Рачо - теглял наназад,
а щуката - в дълбоко.
Кой крив, кой прав - не знам,
Товарът и до нине там.
Несговорна дружина - не могат си почина.


цитирай

Изтрий
3. amrita - :)
14:10
Някой, някога, някъде, може би
в нощ, пълна със мъдрост и сила,
над смислите е мислел тревожно
и отговори търсел е безсилен.

А може би във миг на тиха лудост,
на отчаяние дълбоко и безумно
или пък налят със вино до глупост,
но казал е нещо простичко и умно.

"Отговори нивга няма да намериш
на въпроси грешни и неправилни!"
Приятелю, хайде да се премерим!
Задача под задачата дръзко поставям.

Ще успеем ли тук, двама със теб
правилният въпрос да зададем?
Грабвай виното или уискито с лед...
помотаваме ли се, зелника ще ни изяде.
цитирай
8. atlantistoni - Що се заблуждавате, че е зелник?
03.09.2009 21:36
В зелника се предполага да има зеле. Основно.

А наШТо е разно и разнообразно бъркано и мазано с всякакви зеленчуци, Крастави краставици, мъдати домати, салати, брадати, космати... Ферментирало грозде, вкиснати сливи и пъпчиви ягоди.

Вкарали сме се сами в ситком с неочаквано начало и предизвестен епичовски край... Фабулата така се е овързала в себе си, че съвсем се е обесила.

Битка? Съпротивление?
Когато човек попадне във водовъртеж няма особено шансове, освен ако не събере кураж да се гмурне максимално във фунията и да се надява тя да го изхвърли встрани.
Да се отдадеш на стихията, да я обикнеш... За да оцелееш.

Извинете ме! Не разбирам нищичко от политика, ако това имате предвид.

Обичам Живота.
цитирай
9. pegas08 - Тони, нали се разбрахме, че е алегория на една неприлична дума.
03.09.2009 21:48
Страхотно се включи. Благодаря.
Само едно уточнение! За алегорията! Тук мърдане няма.
Но има логика!
И тук нестава дума за политика ,а за Народопсихология!
цитирай
10. pegas08 - Амрита, млад мъдрецо,
03.09.2009 21:53
добре дошла. Добре хортуваш, но за алегория си чула.
По- добре зададен въпрос не съм и чувал:"Защо сме в "зелника ", на юъръп? Компрехендо?
Така , че, грабвай виното и уискито,но онуй не искам да се яде. Аз да не съм Йон в кита? Аз съм Пегас в зелника

зелника!
цитирай
11. pegas08 - Дженърейшън, я не се бъзикай.
03.09.2009 21:56
Първо с баба , сега с мен. Я ми кажи, като те пита класната( и да ме запознаеш с нея непременно), къде деца е България?Какво ще кажеш? На Бълканите. А в Европа? В зелника, госпожо Е така те искам.
цитирай
12. atlantistoni - Шма прощаваш, приятелю, ама за Н...
03.09.2009 22:08
Шма прощаваш, приятелю, ама за НАРОДОпсихология е нужен НАРОД. Славейков ко каза преди 120 години? "Не народ, а мърша." Кво се е променило точно от тогава?

Тогава Жеравна е била ЖЕРАВНА, а Котел не е бил котле с чалга-охлювици...
Не бях ходила там 20 години и тръпнех... в спомен, в копнеж... Държах дъщеря си за ръчичка и преглъщах сълзите си - как да й разкажа за Йовковите Албена, Шибил, Серафим; как да й разкажа за песента на колелетата...?
Да не можеха да говорят! Да замлъкнат!

И да са само Жеравна и Котел...

За да има народопсихология, трябва народ. А народът има И общо минало. В моето минало има ВЕЛИКИ българи.

А един изследовател на Мадарския конник, написал книгИ за него, не знае, че Тервел е получавал червени кожи от Византия и не като дар. НЕ! Като данък!

Боли ме до булимия вече!

Всяка психология си има нуждата от психоанализата. Ама наща БГ-психология си реве за психошамариза отвсякъде!

Гледали ли сте "Хъшове" в Народния? Гледайте го! Аз пак ще го гледам!

Да живее България!
цитирай
13. pegas08 - Нес,каква Русия забъркваш тука?
04.09.2009 19:58
Русия ни е вадила от един зелник, после ни сложила в друг и т.н. Това е вечната любов.
цитирай
14. pegas08 - Атлантис 14.
04.09.2009 20:02
Тони, дай да се разберем. Народ си има. Минало също си има.За бъдеще , не съм врачка.Някои казват намаляваме на половина, на други не им пука- сигурно и това им е много.
цитирай
15. pegas08 - Панацея.Права си за баснята.
04.09.2009 20:03
Нека да ги персонализираме- кой кой е?
цитирай
16. atlantistoni - Пегас?
04.09.2009 20:27
Къде е на-род-ЪТ? Дай да се разберем. :) Ама народът ТУК и СЕГА. По времето на баба ти/ми/ни народ е имало. Наричан "мърша"... Защо ли? Я, само се замисли за условията тогава - след турското робство (най-малкото) и условията сега - най-малкото интернет (като място, от което се черпи, респ. краде, информация и като начин на общуване)...

Има един буламач за пълнеж на зелника, както мило и възпитано наричаш задника на Европа...

Тъжно, но... фЪкт. :)
цитирай
17. pegas08 - Тони, не ме настъпвай, с жени не се бия.
04.09.2009 20:31
Народ има тук и сега. Няма ЕНТЕЛЕГЕНЦИЯ, ОФИЦЕРСТВО, И ДРУГИ. Горките "офицери', като им взеха полковете, станаха пазачи на складове и таксиджии. Егати и самураите! Пфю!
цитирай
18. anikolarova - Ще се опитам да отговоря на предизвикателството
04.09.2009 20:32
Според мен сме в "зелника",защото сме потомци на тези,които са създали поговорката "Преклонена глава сабя не я сече"...
цитирай
19. pegas08 - Ани, умен народ сме брей.
04.09.2009 20:37
Панацея разказа за орела , рака и щуката, ти с поговорка. знаеш ли колко момци ще наскачат с дядовите си шишанета? И все активни борци1
цитирай
20. atlantistoni - Споко...
04.09.2009 20:38
Според един тест съм около 67% мъж... Давай!

Ама не те настъпвам, а настъпваме в една редица... Рамо до рамо, дет се вика.

Съсипваме всичко, което значи "българщина" - като народ, а пък като държава не ми се и коментира.
Къв ентелект, уа? Кфо уфсерство? Ай, ни съ прай и ти, брато!

(Нали знаеш, че те ям, дъвчейки основно себе си? :( )
цитирай
21. pegas08 - Рамо до рамо.
04.09.2009 20:45
Братя по оръжие....Иначе не ме яж, щото няма с кой да си коментарам....Мисля , че има ентелект и уферство, но някоъ ги заключи с девствен пояс.
цитирай
22. pegas08 - А, значи си уважила баба!
04.09.2009 22:46
Благодаря!Умните жени твърдят, че без баба нация не става.
И пак навреме я научаваш, без майтап.Малките англичанчета сигурно от мънички ги учат , че няма "фрий ланч". Затова са намбър уан.
Един приятел ми разказваше истински случай от времето на Ичургу баш Таркан ТошоПравешки.
...Е това само по желание ще го разкажа.
цитирай
23. atlantistoni - :)))))))))
05.09.2009 12:43
Само моето желание стига ли? :))))))))))
цитирай
24. vanya70 - ....?!?
05.09.2009 14:41
Цитат от теоретичната част в пост 326:

"Защо ли с толкова гении общувам,
А съм класиран... в зелника на Европа!"


Поглед вперих в тоз въпрос –
остър и задълбочен.
Отговорът не е прост!
Малко размисли от мен:

Щом в класация били сме,
значи… жури кой е бил?!
И с критерии какви ли,
нас така е оценил?!

После… множко и различни сме…
Кой ли бил е „оценяван” ?!
Май... основно с политиците
там народът е "представян" ;)

А че гении сме – знай се!...
Само че… по единично…
Заедно щом сме… тъжно… май сме
„прът във колело”… типично... ?!
цитирай
25. pegas08 - Тони,27, Моля те,
05.09.2009 20:44
Придържай се към темата, колкото и да е нелицеприятна!
цитирай
26. pegas08 - Ваня, 28. Особено удоволствие за Пегас08
05.09.2009 21:03
е участието на един потомък на Орфей, амазонка от желязната кохорта, изпълнил нечовешкия тест за български Йети! Добре дошла, Ваня!


Отговорът на въпроса,
така предпразнично зададен,
никак не е много лесен.
Напротив, той е гаден.


Но за класацията е просто,
както казват , като фасул.
Потърси ти свойто място,
в статистиката , ти си чула.


По раждаемост, къде я кретаме?
Тука питам се защо?
По кражби сме , КАТ гладни псета....
Пием , пушим...пак защо?


В олимпийски спортове,
къде отидохме назад?
За заплати да не питаме...
Каква класация да ти дам?


Накрая , това поединично.
Някак иде ми цинично.
И секс не можем да направим,
По единично...и това не става!
цитирай
27. vanya70 - 30. pegas08, Съжалявам...
05.09.2009 21:26
... че се получи леко цинично,
вместо повече хумористично... :(
Но си е почти трагично,
колкото да гледаме комично... :(
цитирай
28. pegas08 - За секса ли ме ти визираш?
05.09.2009 21:38
Че то си истина прозира.
Какво съм толкоз гениален,
Щом родословно съм фатален.


На теб ли, като майка ,
да ти обяснявам,
че геният ни национален.
Щом в детски рожби несе материализира,
Какво ли друго, в очите ми навират?


Не става дума тука, за Оскари и търъ- дъръ.
Като снежна топка се търкаляме и няма "Спирай!"
цитирай
29. анонимен - Pie
06.09.2009 03:20
The difference between a democracy and a dictatorship is that in a democracy you vote first and take orders later; in a dictatorship you don't have to waste your time voting.”
цитирай
30. анонимен - CB
06.09.2009 03:21
An intellectual says a simple thing in a hard way. An artist says a hard thing in a simple way.”
цитирай
31. анонимен - CB1
06.09.2009 03:23
Before you kill something make sure you have something better to replace it with; something better than political opportunist slamming hate horse shit in the public park
цитирай
32. atlantistoni - Муз Пегасе!
06.09.2009 12:47
pegas08 написа:

Един приятел ми разказваше истински случай от времето на Ичургу баш Таркан ТошоПравешки.
...Е това само по желание ще го разкажа.


pegas08 написа:
Придържай се към темата, колкото и да е нелицеприятна!


Мислех, че по темата... Нали чувството си за хумор таковата и тук да дебатираме...

Ти кво си помисли? :Р :)))))))
цитирай
33. pegas08 - Според един тест съм около 67% мъж. . ...
06.09.2009 14:21
atlantistoni написа:
Според един тест съм около 67% мъж... Давай!

Ама не те настъпвам, а настъпваме в една редица... Рамо до рамо, дет се вика.

Затова ти казах, дръж темата.

Съсипваме всичко, което значи "българщина" - като народ, а пък като държава не ми се и коментира.
Къв ентелект, уа? Кфо уфсерство? Ай, ни съ прай и ти, брато!

(Нали знаеш, че те ям, дъвчейки основно себе си? :( )

Е това не го компрехендвам!
цитирай
34. pegas08 - Ано33. Благодаря, за
06.09.2009 15:56
международното участие. Явно Зелникът е замирисал по света и у нас!Понятията за демокрация и онова другото, страх ме е да го кажа са изкривени като Риманово пространство. Тук е приложимо определението на Елена Бонер, съпруга на автора на водородната бомба, акад. Сахаров:" Тhis is not democracy, this is shito-
cracy!". Колоритът е на българоруски:"Ета не демокрация, ета дермокрация".
Е, вече се пооправихме доста, в сравнение с времето на този коментар за Русия, но...още ми мирише и не мога да го забравя.

цитирай
35. анонимен - Pak Az
06.09.2009 19:33
Де го тоя зелник
не за празен делник,
а за празник правен,
майсторски източен,
с мириса на хляба
с ръцете на баба?

Бабата - умрела
внуците - поели
по света широк
със зелник за отскок.

А знайно е, че нашенци сме годни
империи да сриваме негодни
А зелникът е кръгъл, но се свършва
Ще трябва пак да се работи
Но нямаме си ний роботи
да вършат всичко вместо нас,
докато чешем си езиците в захлас.

За зелници докато си мечтаем,
за задните им резултати докато побаем,
минава лято, иде есен, дъжд,
и някой ден след дълга тежка зима
ще грейне пролет в нашата градина
На торището - розите виреят,
Дали и майсторите-баничари
до тогаз ще доживеят?

цитирай
36. hikari - пегас, здравей!
07.09.2009 10:31
Съзнателно не се включих в дискусията до този момент. Исках да изчакам и да й дам възможност да тръгне по естествения си път. А моето мнение е изключително различно от твоето твърдение. Не смятам че сме задника на Европа, нито че имаме повод за съмнение защо ни се случва всичко, което има да ни се случва. Сакрум е моята думичка, имам дори едно такова стихотворение. Сакрум означава свещена кост - и се намира в тялото на жената. И ако е имало някога съмнение, че Бог ни е забравил - вече е изтрито. Но Бог от тези, на които много е дал и повече изисква. Така че, да се концентрираме върху изискването, а не върху самосъжалението по отминалите славни времена. Бурята предстои. Ела
цитирай
37. pegas08 - Към 39. Не разбраха ,тези читатели, че зелник е алегория на з....ик!
07.09.2009 23:52
И това си е .
А, Хикари, моите почитания. Добре дошла за втори път на дискусия.
Хикари, каниш ме да стана кантианец ли, не те разбирам. Мисля ,е става дума за анализ, не за морален императив. Той идва на второ място.
От любопитство, би ли донесла това стихотворение за Санкрума, моля те.
За жалост , нямаме обща тема за дискусия.
Ти си там, където аз не съм и обратно....Ще те моля да разсъждаваме практически или статистически в случая. Защо да цитираме Евростат къде сме по това и къде по онова.
Да започнем с актуалния 15 09.
Къде сме по дисциплина в училище. Да казвам ли? В зелника? А болести ... И накрая...най- бедни!Нация в емиграция!...За какво говорим? За един чистопробен зелник!
цитирай
38. hikari - мярата е важна
09.09.2009 17:48
а всъщност само обичта е мярата.
задникът на Европа е там, където е сексуалната вакханалия - може би във вилите на Берлусклони... у нас по - скоро сме в зоната на оцеляването, там където само любовта може да помогне за да вирее нещо. цялото ни съществуване е хипер невъзможно - но ни има - на инат. или може би като живото доказателство за чудесата на любовта. така че - няма страшно, след като цял един народ следва Пътя на любовта - все ще стигнем там, накъдето сме се запътили - едва ли това е зелника пък бил той и европейски... поздрав
цитирай
39. panazea - Пегасееееееееее,
10.09.2009 15:14
Всички си мислехме за баница със зеле ,коята предоставяме на Европа .

Колкото за твоята алегория имам да кажа нещо и аз:
Най-древния занаят на земята.
Пазарна икономика- търсене и предлагане .
Едно момиче изкарва за един час годишната ми заплата . Кой е лудият?
Ти говориш само за предлагането . Що не попиташ чичковците за търсенето? "Що тражат"?
Има различни видове проституция :
Политическа , за пари , за слава , за положение в обществото .
Ако едно момиче се ожени за положение в обществото то честно ли е? Визирам едно име , но няма да го назова.
Ако искаш изтрий после коментара ми .
цитирай
40. pegas08 - Хикари38
10.09.2009 22:25
Мярата е важна!Обичта е мярата!Да живеем на инат! Това са едни истински открития.
Но въпросът е, е мисля, не само философски. Той е житейски.Народът е зле, това говори статистиката и ти си съгласна. Това ти прави чест.
Според демографските тенденции, обезлюдяваме ,
като по турско.Каква е целта? Казваш, любовта. Кого да обичам? Олигарсите, мутрите, крадците...? Ти ми кажи?
Поздрав/
цитирай
41. pegas08 - Пан.39
10.09.2009 22:34
Поставяш въпроса за проституцията. Дадох пример на Хикари. Иначе си е цяла дискусия.
Едно ще кажа, много скандално!
Такъв съм си.
Ще гонят за данъци горките даскали зарад частни уроци, че искат да си изучат децата без да стават проститутки, а от сводниците държавата взима ли данък ? Не. Просто и ясно.
Демек, проституцията е като в тъпия виц за философията- хем я има, хем я няма.
Извод: дръжте учителите за гушата. По съвета на цар Фердинанд към сина му. Поздрав!
цитирай
42. hikari - скоро ще напиша нещо и за проституцията
11.09.2009 11:16
- музикалната миграция - втора част. засега пак ти напомням - ако търсим проституция не е зле да погледнем не само в нашите бардаци но и в европейските вили на политици - нерези. демонът на прелюбодейството се храни не само на родна почва. проблемът с морала не е само наш патент. вярно е че всичко тръгва от семейството но продължава в обществото, а ние вече сме част от европейското общество. ако у нас от услугите на чалга- певачките се възползват олигарси мутри крадци дали не е време да обикнем чалгата?! щом по Европата от същите услуги се възползват държавни мъже и видни бизнесмени. Рибата се вмирисва от главата. но когато в семейството се възпитава в християнски ценности - няма място за страх, дори и Европа да се превърне в Содом и Гомор едновременно. Най-бедни са тези, на които не достига любов и милосърдие.
цитирай
43. pegas08 - Hikari, вярвам ти и съм с теб.
11.09.2009 14:09
Дано някой да вземе ум, но поне с теб сме на ниво. Радвам се! За Европата?
Този, дето подписа договора, оня с брадата от Мадрид, имаше един братовчед, италианец, сводник и половина...
Оле, за нашия избирател! Би му дузпата категорично. Хвала , българи!
И накрая...Х. Ботев:"Европа, блудница вавилонска!"
С право го е казал за тогава.
Но сега сме с надежди...Дум спиро сперо!
Поздрав. Здрав кръст, здраво семейство.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: pegas08
Категория: Изкуство
Прочетен: 1405478
Постинги: 1084
Коментари: 5735
Гласове: 12811
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930